galex.gr

E-Banking ηλεκτρονική τραπεζική

Εκτύπωση
PDF
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΙΑ ΣΤΕΛΕΧΗ

Δημοσιεύτηκε στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, Οκτώβριος 2002

 

Η ανάπτυξη του Διαδικτύου και του Παγκόσμιου Ιστού, ως υποδομών παγκόσμιας επικοινωνίας και συναλλαγών, εγείρουν μια σειρά από κρίσιμα ερωτήματα για την εξέλιξη του τρόπου διαχείρισης, προώθησης και διανομής χρηματοπιστωτικών προϊόντων και υπηρεσιών. Οι ταχύτατες αλλαγές του οικονομικού περιβάλλοντος υπαγορεύουν την ανάγκη κάλυψης νέων καταναλωτικών αναγκών και ενισχύουν τον εσωτερικό και διεθνή ανταγωνισμό, δίνοντας πραγματική υπόσταση στην παγκοσμιοποίηση των χρηματοπιστωτικών αγορών.

Όπως σ’ όλες τις χώρες με αναπτυγμένο τραπεζικό σύστημα, έτσι και στην Ελλάδα τα πιστωτικά ιδρύματα χρησιμοποιούν το μοντέλο της ηλεκτρονικής τραπεζικής με διαφορετικούς τρόπους, ξεκινώντας από τη χρήση του διαδικτυακού τους τόπου για σκοπούς παρουσίασης και επικοινωνίας με τους πελάτες τους, μέχρι την παροχή χρηματοπιστωτικών προϊόντων και υπηρεσιών προσαρμοσμένων απόλυτα στα χαρακτηριστικά του νέου αυτού μέσου. Σήμερα η διεθνής τραπεζική πρακτική χρησιμοποιεί, στη συντριπτική της πλειοψηφία, τις δυνατότητες του διαδικτύου, ως ένα ακόμη μέσο διανομής παραδοσιακών τραπεζικών προϊόντων. Βέβαια η εποχή του «virtual banking», όπου ο πελάτης μιας τράπεζας θα ολοκληρώνει τη συναλλαγή του μέσα από τον υπολογιστή, το τηλέφωνο ή τη διαδραστική τηλεόραση, χωρίς καμία επιπλέον επικοινωνία με την τράπεζά του, αν και χρονικά δεν απέχει πολύ από το να
πραγματοποιηθεί, σήμερα δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση τον κανόνα.

 

Όπως κάθε επιχειρηματικός κλάδος που εντάσσει στη δραστηριότητά του το ηλεκτρονικό εμπόριο, έτσι και οι τράπεζες εξελίσσουν την επιχειρηματικότητά τους σε δύο βασικούς άξονες: Επιχείρηση προς επιχείρηση και επιχείρηση προς καταναλωτές. Ταυτόχρονα οι τράπεζες στηριζόμενες στην τεχνογνωσία τους, αλλά και τη μακροχρόνια εμπιστοσύνη του κοινού, μπορούν να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις ηλεκτρονικές συναλλαγές του κράτους με πολίτες και επιχειρήσεις, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην ανάπτυξη και καθιέρωση πρωτοβουλιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και επίτευξης διοικητικής σύγκλισης.

 

Εδώ θα βρείτε το κείμενο σαν εικόνα  (PDF 17,1Mb)

 

ΠΡΟΛΟΓΟΣ
1.  Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΤΟΜΕΑ

1.1 Ε - banking
1.2 Τραπεζικές συναλλαγές από απόσταση
1.3 Δυνατότητες που προσφέρει το e-banking στην Τράπεζα και τον Πελάτη.

2    ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΕΞΑΠΑΩΣΗΣ

2.1 Η διείσδυση του e-finance στην Ευρώπη.
2.2 Internet και e-commerce
2.3 Το χάσμα μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής.
2.4 Το όραμα της Ευρώπης.
2.5 Πολιτική της Ευρώπης για πρωτοκαθεδρία σε πληροφορική και τηλεπικοινωνίες.
2.6 Ανασταλτικοί παράγοντες.
2.7 Προϋποθέσεις και παράγοντες ανάπτυξης.

3    ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ.

3.1 Ευκαιρίες
3.2 Στοιχήματα που πρέπει να κερδηθούν.
3.3 Αλλαγές στον τραπεζικό τομέα.
3.4 Αφοσιωμένη πελατεία
3.5 Οι κίνδυνοι

4    Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΓΙΑ ΤΟ E-BANKING ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥΣ

4.1 Η τεχνολογία και η στρατηγική των τραπεζών.
4.2 Οργανωτικές αλλαγές στο εσωτερικό των τραπεζών.
4.3 Συγχωνεύσεις, εξαγορές και στρατηγικές συμμαχίες.
4.4 Νέες τεχνολογίες και επιδράσεις στην οργάνωση και απασχόληση στις τράπεζες.

5    ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ

5.1 ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

5.1.1 Στόχος η αύξηση νέων τεχνολογιών

5.1.2 Οι νέες τεχνολογίες μέρος του ευρύτερου εκσυγχρονισμού
5.2 ALPHA ΒΑΝΚ
5.2.1« Συνδυασμός ανθρώπινων τεχνολογικών πόρων και επιχειρηματικών
συνεργείων »

5.2.2 « Διαρκής εκσυγχρονισμός του τεχνολογικού εξοπλισμού »
5.3 ΕΓΝΑΤΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ
53.1   « Στόχος η καθιέρωση, ως τεχνολογικής τράπεζας »

5.3.2   « Έμφαση στις τεχνολογίες αιχμής »
5.4 ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
5.4.1    « Προτεραιότητα η ανάπτυξη δραστηριοτήτων στο διαδίκτυο »
5.4.2    « Η αξιοποίηση της τεχνολογίας είναι συνεχής διαδικασία »
5.5 ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ
5.5.1    « Συνδυασμός σύγχρονης και παραδοσιακής τραπεζικής »
5.5.2    « Χτίζοντας σήμερα το αύριο »
5.6 EFG EUROΒΑΝΚ
5.6.1    « Σε ανοιχτή γραμμή με τους πελάτες όλες τις ώρες της ημέρας »
5.6.2    « Η τεχνολογία στην υπηρεσία του πελάτη »
5.7 ΟΜΙΛΟΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
5.7.1    « Εξυπηρέτηση οπουδήποτε, οποτεδήποτε και με κάθε τρόπο »
5.7.2    « Financial portal, παροχή νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών »
5.8 ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
5.8.1    « Σε διαδικασία αναβάθμισης των πληροφοριακών συστημάτων »
5.8.2    « Στόχος η ανάπτυξη ενός πελατοκεντρικού συστήματος »

6.   ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
7.   ΔΙΑΤΡΑΠΕΖΙΚΟΤΗΤΑ: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗΣ

7.1 Συνεργασία και ανταγωνισμός
7.2 ISABEL: Διατραπεζική διασύνδεση
7.3 Η ελληνική άποψη

8.   ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

8.1 Η εικόνα της Ελλάδος στην Ευρώπη
8.2 Οι ελληνικές Τράπεζες στο χώρο του διαδικτύου

9.   ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
10. Παράρτημα Α
11. Παράρτημα Β
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ευστάθιος Βαγενάς

Δραστηριότητες

Μάθε που ψηφίζεις

Μάθε που ψηφίζεις